יום שני, 7 בינואר 2013

קוקטיל

לא את כל הדברים לומדים בבת אחת



לא יודעת אם זו בעיה ספיציפית בבלוג שלי , או שגם אחרים סובלים ממנה !

העלמות כפתור העלאת התמונות מהבלוג , למדה אותי לחפש עוד דרכים , ומסיבה פשוטה מאוד אני סובלת מהעניין ! תחום הבלוגים וניהולם לא מתחומי ההתמחות שלי :) פשוט מאוד .

וזאת לא הייתה הבעיה היחידה שנתקלתי בה , גם עד לפני כמה רגעים לא ידעתי איך להסיר תמונה ממה שכבר העליתי לבלוג . נסיתי המון אופציות , עברתי מדף לדף בבלוג , עד שלבסוף הקסם הזה פוענח בעזרתו של בעלי שישב לידי על מנת לעזור לי , ומסתבר שהייתי צריכה לנהל הכל מלכתחילה  מהחשבון בגוגל ולא מהבלוג , אז נכנסתי לאלבום שלי ופתאום הכל נראה אחרת  יכולתי להסיר תמונות וגם להוסיף תמונות ולמרות שהתהליך שם יותר מורכב אך הרגשתי מעין הקלה מסויימת , כי לפחות עתה אני יכולה להעלות תמונות מהמחשב שלי מבלי להסתבך ולחפש עוד אפשרויות . כנראה שאני חובבת קיצורי דרך .

בכל אופן תודה לתקלה ~ השכלתי


קול מהעבר ובאותה הזדמנות

בעבר עסקתי בתחומים שונים של יצירה , ואחת היצירות שעודני שומרת עד היום הנה מגש מעץ שעצבתי כמגש תואם לסט ספלי הקפה אינג'ליש דיזאיין שמשתמשת בהם רבות במיוחד שמקבלים אורחים

את המגש צבעתי
בצבע ספרי חום כשכבה ראשונה
צבע ספרי דימוי אבן כשכבה שנייה
הוספתי דיקלים תואמים
מרחתי בלכה לשמירה על המגש
המגש בן שלוש או ארבע שנים וכך זה נראה


 
ובאותה הזדמנות הנה פינת הצילומים שלי
לכל אחת יש פינה כזאת שמדברת אליה מבחינת הצילום
וזאת אחת הפינות שאני הכי אוהבת בבית שלי
 



 
פינה אחרת הנה השיש במטבח גם כן
 
 
וכי חורף וקור צריך משהו חם  שישפר לנו את התחושה
 
 
בחורף אנו שומרים על סף מסויים של משקאות או סירופים חמים שעוזרים לנו לעבור את החורף בשלום עם כמה שפחות מחלות וחיידקים .
 
למשל עשב לימון  { לימון גראס } עשב שמאוד נפוץ בסביבה , רובינו מגדלים בגינה עשב לימון והסיבה מוצדקת :) הרי לעשב לימון מיוחסות תכונות מרפאות שונות  החל מזה שהנו אנטיחיידקי מעולה , מקל במצבים של דלקת גרון והצטננות וכלה בסגולותיו לסיוע במלחמה בסרטן , כי לפי המחקרים מסתבר שהציטראל שנמצא בעשב לימון גורם לתאים סרטניים להתאבד . וזה רק על קצה המזלג . אז זה רק אחד מהמשקאות המומלצים בחורף ... כי חשוב מאוד לא להתמיד ולשתות סוג אחד בלבד לתקופה ארוכה .
 
 

ואמנם שוקולד , אך לא שוקולד רגיל , אלא שוקולד חרובים , ולא הכל שוקולד אלא שזה קוקוס שמצופה בשוקולד חרובים
וכן דבר כזה קונים מבית טבע ולא מהחנויות הרגילות ... קשה למצוא שם משהו טבעי ואורגני





ומה זה ?
 
זה בננה צ'יפס ככה קוראים לזה בבית הטבע
וגם כן חיתוכי קוקוס לבן שמאוד מומלצים


 
 
והכל ביחד
 
 
 
אומנותי , יצירתי , אך ירד מהתפריט
 
 
אישית סובלת מרגישות מסויימת לחצילים , בעלי לא אוהב אותם במיוחד , לכן להרבה זמן לא נכללו בתפריט שלנו , עד שהתפריט באמת  נעשה עוד יותר מורכב והרבה דברים נמחקו ממנו , אז החצילים חזרו ופה מדברת רק על החצילים המטוגנים , כי מילא ממולאים לא אוכלים , כבושים לעיתים רחוקות , וצלויים לא מכינה בבית  אז למרות כל האומנות החצילים ירדו להם מהתפריט  {חוץ ממתכון אחד משלבת בו חצילים לבעלי , לי לא בשום אופן .}
 
אמרתי אומנות לא
 
 

חצילים מטוגנים עם רוטב עגבניות פשוט מטוגן בשמן זית ועל פניו פזרתי עלי אורגנו
 



 
 
לעומת החצילים כן הכבושים החדשים התווספו לתפריט
 
 
כבר הזכרתי את זה שהכנתי לפעם הראשונה  כרוב וכרובית כבושים { לא היה גזר לכן לא הוספתי  אחרת הייתי מוסיפה גם }
 
 
וככה זה נראה

 
הכנת הכבושים הייתה מעין חוויה שהשתתף בה בעלי גם כן
 
המתכון מאוד פשוט
 
 
כרוב
כרובית
גזר 
פלפל אדום גמבה { לא חובה }
פלפל ירוק חריף  { אחד או שניים תלוי בכל אחד }
שני שני שום
עלי דפנה { מיובשים }
 
צריך לדעת פחות ויותר את כמות הירקות ואז לפי זה להעריך את כמות המים שצריכים על מנת לכסותם ...
 
כמובן מנקים את הירקות , רוחצים , וחותכים אותם כרצוננו מסדרים בתוך הצנצנת בשכבות ובתחתית הצנצנת מוספים כמה גרגירי חומוס { מסתבר שמונעים ריקבון } .
 
כעת למדידה וכמות המים ~ חומץ ומלח .
 
כל 3 כוסות מים מוספים כוס של חומץ טבעי וספל קפה מלח  { אישית משתמשת במלח הימלאיה } לפי כמות הירקות מוסיפים המים ~ חומץ והמלח לסיר ומביאים לרתיחה .
 
לכמות שהכנתי הייתי צריכה ל 15 כוסות מים , 5 כוסות חומץ , ו וארבע וחצי סלפי קפה מלח .
 
שהמים רותחים  { אישית הוספתי תבלין חמוצים או כבושים  } שופכים הכל על הירקות . מכסים היטיב ומחכים עד שזה נעשה אכיל .
 
ואגב יש כאלה שמוסיפים עמבה ... אני לא הוספתי  כי פספסתי :) אבל זה לא קריטי בעיניי
 
 
 
 
 
 
בנוסף לכבושים הכנתי לאחרונה סלט חדש מבחינתי { כי מניחה שיש אנשים שהכינו את זה לפניי ללא ספק }
 
הסלטים תמיד מככבים בתפריט שלנו , קשה לנו בלי סלט ... ולכן חייבת תמיד לחדש ולחפש סלטים חדשים ואכילים :) כי לי כל מתכון מדבר אלינו ...
 
סלט צנון פשוט
 
חתכתי את הצנון ואת הגבעולים בצורה כזו
 

הוספתי מלח , שמן זית , ומיץ מלימון טרי  וזאת התוצאה
 
 עוד סלט מככב בתפריט שלנו הנו סלט כרוב פשוט שבדרך כלל אני קוצצת את זה דק אך הפעם הרגשתי שאם קוצצים את זה גס זה יהא נחמד וכך זה היה :) והוספתי פטרוזיליה קצוצה גס גם כן


 
שוב פעם התיבול היה
מלח , שמן זית , ומיץ מלימון טרי

 
 
 
ולעוד יצירה חביבה מהעבר ~ תמונה מעוצבת
 
 
 
התמונה עוצבה במסגרת עם משחת עיצוב
צבעתי אותה בשחור עם נגיעות של זהב
ולבגד הבחורה התווספו נגיעות של טוליפ נוצץ
 
 
ולעוד כוכב מהמטבח ..התמונות יספרו :)
 
 



 
 
 
 
 
 
ולדבר חביב אחרון , קנייה שהתייחסתי אליה כאל מתנה ויש לי סיבה מוצדקת
 
כפי שספרתי  לאחרונה  קניתי אוסף של דברים וכלים לשם היצירה , ואמת קניתי מבנות שמוכרות דברים כיד שניה או ראשונה בקומונה שנקראת  ארטאזכאן
 
אז קניתי פרחים מבחורה שמהר מאוד הפכה לידידה טובה :)
 
אני חייבת לספר .. כי למרות השקעתי " הצנועה " באריזת המתנות שבדרך כלל מקבלים ממני האנשים בסביבה שלי  , אישית  אף פעם לא קבלתי מתנה ארוזה כפי שהייתי שתהא { מלבד אולי כמה מתנות שהיו ארוזות באופן מינימלסטי } אך הקופסה שכללה את הפרחים שקניתי מהאישה המקסימה הזו עשתה לי את כל ההבדל , וחבל כי לא צלמתי את האריזה מבחוץ שגם כן הייתה מושקעת לא פחות ממה שהיה בפנים .
 

זה מה שקניתי
 
 וכל השאר היה בשקית הפתעות  מאלה בהפתעות כה נחמדות






 
 
בתודה ובהערכה כבירה לאישיותך הנפלאה " ידידתי "  { לא רשמתי שם כי לא בקשתי רשות } מסיימת את הפוסט שלי או בעצם הקוקטיל הזה שעשה לי כל כך טוב { למרות הפסקת החשמל שהייתה לקראת הסוף } בלילה חורפי וסוער כזה  ...
 
 
" בצל היצירה "
 


 




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה